You gotta start somewhere!

Nu är det så att jag har bestämt mig för att börja blogga, lite efter menmen.. Jag kommer iaf skriva lite om mitt vardagliga liv men fokuset kommer vara på min största passion, vilket är resor. Jag älskar känslan att vara påväg någonstans och bara komma bort från verkligheten. Mitt mål i livet är att se världen och uppleva den för att kunna bilda min egen uppfattning och det är det som jag kommer att dela med mig av i den här bloggen som förhoppningsvis kommer bli full av mina upplevelser.

Jag kommer börja med att berätta hur allt började.
När jag var 11 år kändes de som att jag var den enda i världen som inte hade varit utomlands (Norge, Finland och Danmark räknade jag inte). Men en dag så berättade mina föräldrar att vi skulle åka till Frankrike under sommarlovet, great tänkte jag äntligen skulle jag få flyga. Men riktigt så blev det ju inte, vi tog bilen istället, vilket jag ser som en enorm fördel idag eftersom man får se så mycket mer av länderna som man passerar än bara det man ser från 10 000 meters höjd. Vi var iaf borta i 3 veckor, en vecka dit, en vecka där och en vecka hem som jag brukade säga. Väl framme bodde vi på en bondgård mitt ute i ingenstans på den franska landsbyggden men då brydde jag mig inte speciellt mycket. Jag hade fått upplevt något så underbart, en kultur så bekant men ändå så främmande och efter det har jag inte gjort annat än längtat till nya resor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0